Calatoria cu trenul la indemina oricui
Articol
Romania este cunoscuta pentru Transilvania, Muntii Carpati, statiunile de la Marea Neagra, Delta Dunarii. Bucurestiul este unul dintre cele mai mari orase europene, cu o populatie de peste 2,2 milioane de locuitori. SNCFR opereaza o retea de 6.750 mile de cai ferate si se afla in plin proces de modernizare a locomotivelor si vagoanelor pentru calatori. Prin decizia Eurail Group se confirma faptul ca transportul feroviar in Romania se apropie de nivelul celui din tarile Europei Centrale si de Vest. Eurail Selectpass vine in sprijinul programelor de marketing ale Biroului de Turism din New York, care sugereaza turistilor americani si canadieni sa profite de proximitatea Romaniei, ca si de destinatiile mai accesibile si mai populare din Europa de Vest sau Centrala si sa ne viziteze tara.
Pretul transportului aerian intre Romania si alte destinatii europene este inca prohibitiv pentru segmentele de piata care aloca un buget relativ redus pentru cheltuielile de transport. De aceea, includerea Romaniei in programul Eurail Selectpass va face calatoria cu trenul, din tari aflate in Europa Centrala catre tara noastra, mai usoara si mai convenabila ca pret.
SNTFC „CFR Calatori“ S.A. a lansat a saptea ruta a trenului Intercity „Sageata Albastra“, pe relatia Cluj-Napoca - Dej Calatori - Jibou - Baia Mare - Satu Mare. Noul traseu deschide portile Maramuresului pentru intreaga tara, prin Cluj-Napoca, de unde sunt asigurate legaturi catre toate zonele tarii. „Sageata Albastra“ circula zilnic, cu plecari din Cluj-Napoca la orele 5.57 si 18.55, iar din Satu Mare la orele 6.15 si 17.35.
Automotoarele Desiro pot circula pe linii neelectrificate, au o viteza maxima de 120 km/h si consuma de trei ori mai putin decat o locomotiva clasica. Ofera un confort de inalt nivel prin spatiul interior generos, climatizare, iluminat placut general si individual, fotolii ergonomice, ferestre panoramice, izolatie fonica, usi largi cu inchidere automata, facilitati pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii. Ambianta placuta este realizata si prin aspectul deosebit de elegant al interiorului.
Pe langa confort si siguranta, „Sageata Albastra“ ofera si avantajul unor tarife accesibile, pretul unei calatorii cu trenul Intercity depasind cu foarte putin pretul aceleiasi calatorii cu un tren rapid.
La lansarea acestei noi rute a participat, din partea MTCT, domnul Traian Panait, secretar de stat, iar din partea SNTFC „CFR Calatori“ S.A., domnul Valentin Bota, director general al acestei societati.
„Dupa ce a ajuns in Oltenia, Moldova, Transilvania, Banat, Muntenia si Dobrogea, cel mai modern tren din Romania porneste acum din Transilvania si spre Maramures. Ca roman, sunt mandru ca sunt contemporan cu momentul in care tara Maramuresului este legata de restul tarii printr-un tren precum „Sageata Albastra“. Ma simt aproape de toti maramuresenii si-mi doresc ca prin introducerea acestor trenuri sa contribuim la realizarea unei legaturi cat mai stranse a centrului Transilvaniei cu zona de nord a tarii, a Clujului cu Baia Mare si Satu Mare. Am ajuns deja la cel de-al 18-lea automotor Desiro pus in functiune si pot sa spun ca raportul pret/calitate al conditiilor de transport oferite este optim pentru noile ‹‹Sageti Albastre››. Imi doresc cat mai multe astfel de premiere, pentru ca ne dorim cu totii un transport pe calea ferata cat mai aproape de realitatile timpurilor pe care le traim. Cu toate greutatile vietii de fiecare zi, nu trebuie sa uitam ca traim in secolul XXI. Cred ca ne putem aminti mai usor acest lucru atunci cand calatorim cu ‹‹Sageata Albastra››“, a declarat Traian Panait, secretar de atat in MTCT.
Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori „CFR CALATORI“ S.A. aduce la cunostinta publicului calator ca, incepand cu data de 1 octombrie 2003, pe relatia Cluj Napoca - Dej Calatori - Jibou - Baia Mare - Satu Mare si retur au fost introduse in circulatie doua perechi de trenuri Intercity: „Sageata Albastra“, formate din automotoare Desiro.
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona