Gala Superlativelor turismului romanesc 2003
Articol
Am lasat Sf. Gheorghe in urma, si am plecat la Balvanyos, la gala de premiere a "Superlativelor turismului romanesc 2003". Statiunea, invesmintata in fastuoasa haina argintiu-diamantina a iernii, parea iesita din povesti, iar decorul elegant al hotelului Best Western Balvanyos, cu coloane voluptuoase de marmura imaculata, i se potrivea manusa. Organizarea n-a fost dificila, cel mai greu ne-a fost sa-i gasim pe cei mai buni dintre cei buni. Ne-am cautat insa reperele - evenimentul anului, calatoria VIP, proiect turistic, produs de iarna etc. -, am stabilit criteriile - calitate, raport calitate-pret etc. - si decizia a devenit, dintr-o data, mult mai usoara...

1. Evenimentul turistic al anului 2003
Romexpo, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si alte organizatii profesionale de profil au reusit sa organizeze in aprilie, anul trecut, un Tirg National de Turism de talie "internationala". Reuniti la eveniment, reprezentanti de pensiuni, hoteluri, agentii de turism si companii de transport, complexe balneare, companii de asigurari si institutii culturale au creat impreuna o feerie expozitionala, in care turismul a fost rege timp de patru zile.

2. Calatoria VIP a anului 2003
Ducu Bertzi a fost anul trecut un veritabil ambasador al turismului romanesc pe plaiuri americane. El a purtat audienta pe valurile muzicii, din Statele Unite pina in Canada, stabilind recordul de cea mai interesanta calatorie a anului.
3. Proiectul turistic al anului 2003
Cine viziteaza regiunea de granita dintre Harghita si Covasna va descoperi cu surprindere, alaturi de o veritabila galerie naturala, o inovatoare strategie turistica - "Drumul Apelor Minerale APEMIN". Aceasta vizeaza dezvoltarea durabila in general, ecoturismul si managementul resurselor de apa. Pentru impactul deosebit asupra mediului ambiant, pentru eficienta in organizare si modelul oferit la nivel de cooperare interumana, consiliile judetene din Harghita si Covasna meritau din plin omagiile revistei noastre, si le-au primit sub forma unor premii.

4. Produsul turistic de iarna al anului 2003
De sase ani incoace, "Porniti Plugul, Feti-Frumosi" este gazduit de Vatra Dornei. O comunitate suceveana tenace, asa cum este cea a dornenilor, a reusit sa creeze un produs turistic de exceptie: un festival national de datini si obiceiuri la care vin 1.500 de participanti, 7.000 de turisti in Vatra Dornei si alti 6.000 in pensiunile agro-turistice din imprejurimi. Desfasurat pe durata a doua zile, insemnate in calendar intre Craciun si Anul Nou, festivalul este organizat de primaria din localitate, in colaborare cu Directia Judeteana pentru Cultura si Culte si Directia pentru Traditii si Folclor. Festivalul, dar si Serbarile Zapezii gazduite de ani buni de aceeasi localitate, au fost remarcate de revista noastra si recompensate cu un premiu pentru excelenta.

5. Produsul turistic estival al anului 2003
Noua zile. Atit a durat Festivalul International dedicat celui de-al doilea fluviu al Europei. Primaria Tulcea a continuat ideea nascuta in orasul german Ulm si a fost, in luna august a anului trecut, gazda celei de-a III-a editii a sarbatorilor. Faleza Dunarii a gazduit concursuri, spectacole folclorice, expozitii de arta culinara, recitaluri, lansari de carte, teatru, fanfare si parade ale costumelor populare. Gazdele, Primaria si Consiliu Judetean Tulcea, au lansat "la apa" un produs care a antrenat mii de turisti. Artizani ai serbarilor: Trifon Belacurencu, presedintele Consiliului Judetean Tulcea, si Constantin Mocanu, primarul orasului Tulcea.

6. Hotelul anului 2003
In 2003 a cunoscut schimbarea. Mai intii au fost recompartimentate spatiile, pentru a se ajunge la 168 de camere - unele pentru nefumatori, altele antialergice si 12 comunicante. S-au schimbat dotarile, s-au refacut balcoanele si s-a introdus aer conditionat. Mai mult, restaurantul, sala de conferinte, saloanele de frumusete, magazinele de suveniruri si baza de tratament au fost complet renovate si reechipate corespunzator standardelor moderne, impuse de apartenenta la un lant international de talia lui Danubius. S-a ajuns la o clasificare de 3 stele, dar prin diversitatea serviciilor si caldura cu care personalul isi intimpina si satisface oaspetii, hotelul ar putea foarte bine fi apreciat drept de 5 stele. Aceste considerente ne-au convins si pe noi sa-i trecem pragul si sa-i premiem pe distinsii sai reprezentanti.

7. Restaurantul anului 2003
Numele Burebista te duce imediat cu gindul la un rege. In cazul nostru este vorba de un rege al gastronomiei, incoronat in 1998, intru sfinta traditie culinara romaneasca. Calitatea meniurilor si preparatelor, amenajarile interioare de exceptie, serviciile eficiente si managementul de inalta tinuta au impus restaurantul Burebista, de fapt lantul de restaurante Burebista, in elita localurilor de profil.

8. Agentia de turism a anului 2003
320 de angajati, 35 de puncte de lucru, 55 de autovehicule, dintre care 26 de autocare, si o cifra de afaceri de circa 14.000.000 de euro. Cam asa ar putea arata profilul celei mai bune agentii de turism a anului, nu-i asa Sa nu ne oprim, insa, la cifre, pentru ca dincolo de ele s-au aflat intotdeauna fetele zimbitoare ale celor dispusi sa indeplineasca cele mai exigente dorinte si, cel mai important, clientii satisfacuti. De altfel sloganul agentiei este "Calitate si incredere" si nimeni nu poate astazi contesta ca Touring Europabus Romania nu le ofera pe amindoua.

9. Statiunea turistica a anului 2003
A fost lider in topul preferintelor romanilor de anul trecut. Aproape ca a intrat, in virf de sezon, in competitia Mamaia, Neptun-Olimp. Si, daca nu ar fi fost traditia ca vara se merge la mare, probabil ar fi cistigat-o. Pentru ca Baile Herculane au cu ce sa-si fidelizeze oaspetii - un cadru natural de exceptie, Parcul National Valea Cernei - Domogled, si un patrimoniu balnear de faima internationala (19 izvoare minerale, baze de tratament moderne si personal medical cu o vasta experienta in balneologie, hoteluri elegante - Roman, Hercules, Diana, Afrodita, Minerva, Apollo - si numeroase mijloace de recreere). SC HERCULES SA, administratorul statiunii, s-a impus prin calitatea serviciilor oferite, a concurat cu regiuni de traditie si a cistigat.

10. Cea mai activa comunitate a anului 2003
Daca nu s-ar fi facut, anul trecut, mare vilva in jurul unor proiecte de genul "Un Bucuresti frumos" ori "Performing places" (locuri de reprezentare/ interpretare), poate ca nici nu ne-am fi amintit ca sintem in Bucuresti. Zile intregi am putut fi alaturi de locuitorii sectorului 3 in incercarea lor extraordinara de a readuce istoria in prezent. Pentru aceste clipe de sublim, Primariei Sectorului 3 i-am recunoscut, oficial, calitatea de "cea mai activa comunitate a anului 2003".

11. Premiul de Excelenta
A fost acordat presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Rovana Plumb, "responsabila" de controlul efectuat in 2003 in structurile turistice de cazare si alimentatie publica. Dar, mai ales, "vinovata" de confortul turistilor.

12. Premiul mass-media
Anul acesta Romania 1 a intrat in vizorul "Vacante & calatorii" , fiind una din institutiile care sta toata ziua cu "ochii" pe turism. Profesionalismul si competenta reporterilor acestui canal au reusit sa aduca ceva mai multa lumina pe "scena" industriei ospitalitatii, si ne-au determinat sa le acordam un bine-meritat premiu mass-media.

13. Premii speciale
La sectiunea "Premii speciale" a fost mare "aglomeratie" mare. Cap de lista, nimeni altul decit Nicu Radulescu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, "insarcinat" atit cu atragerea turistilor straini in Romania, cit si cu "exportul" romanilor in strainatate. Apoi, a urmat proiectul "Redati culorile Putnei", lansat de lantul hotelier Continental, in memoriam Stefan cel Mare, constituit intr-o initiativa de exceptie. S-au organizat spectacole, s-au tinut licitatii cu obiecte de cult si s-au strins fonduri pentru restaurarea Manastirii Putna. Pina in prezent, s-a acoperit cu fresca interiorul turlei si 90% din boltile si peretii altarului. Istoria premiului urmator a inceput cu o mirare. Ne-am mirat cind i-am vazut la tirgurile de turism, si ne-am intrebat: "Ce cauta aici o banca?". Apoi am avut ocazia sa intelegem: credite pentru vacanta, carduri cu utilizare internationala, servicii bancare la distanta. Intr-un cuvint, BANC POST, confort financiar pe perioada vacantei. De la intrebari, am ajuns, in cele din urma, la admiratie. Pentru ca hotelurile din lantul Best Western fascineaza. Nu numai prin spectaculoasele decoruri naturale in care sint amplasate, ci, mai ales, prin confortul si serviciile de nivel international oferite. Best Western a demonstrat, in repetate rinduri, ca este o solutie perfecta pentru relaxare si recreere, dar si pentru reusita intilnirilor de afaceri, conferintelor, seminariilor sau aniversarilor familiale. Ne-am obisnuit de ani buni sa mergem, tot cu familia, de la munte la mare. Asa ca Mamaia a devenit gazda noastra cea de toata verile. Soare, plaja, hoteluri de lux, restaurante, baruri si posibilitati de recreere aproare imposibil de egalat altundeva in Romania. Si, mai nou, inca, Mamaia inseamna Aqua Magic, un parc de distractie de calibru european, cu amuzante si incintatoare jocuri de apa, piscine, tobogane, spatii comerciale, restaurant si, in curind, chiar un patinoar. Miracolul nu ar fi fost, insa, posibil, fara un management de talia celui de la Mamaia SA, careia ne-a facut o placere deosebita sa-i acordam un pemiu special. Acelasi sentiment l-am incercat recompensind investitiile facute de Ioan Niculaie, patronul companiei Turism Oltul SA. Acesta detine, deja, in proprietate hotelul Piatra Mare din Poiana Brasov si intentioneaza sa dea in folosinta in curind cea mai mare sala de conferinte din tara, cu o capacitate de 1.000 de locuri.
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona