Editorial - Un "feeling" bun pentru o invitatie la initiativa!
Articol
Anne-Mary Nechita

In perioada de framintari extreme pe care o traversam, cind pietele se integreaza si se dezintegreaza intr-un ritm accelerat, sa faci turism nu mai inseamna sa ai un "feeling" bun sau sa dispui de mai multi bani. Sa te impui intr-un cadru economic dominat de competitivitate si structurat pe principii de "yield management", management al costurilor, al vinzarilor, si mix de marketing presupune o cunoastere exacta a resurselor, o analiza detaliata a oportunitatilor si un proces decizional flexibil. Concurenta obliga la masurarea lucrurilor dintr-o alta perspectiva.
Astazi, fiecare tara care are ceva de spus la masa rotunda a turismului mondial, si are citiva asi in mineca, pune la bataie, de cite ori are prilejul, oferte si mai ales evenimente care sa fascineze, sa atraga cit mai multi consumatori. Iar daca nu are prea multe ocazii, le creeaza.
Pe piata ospitalitatii, hotelierii au inceput sa arunce pachete de cazare la preturi promotionale, cu discount-uri, bonificatii sau chiar surprize. Agentiile de turism, marii transportatori isi acrosaza si ei clientela imbiind-o cu tarife ispititoare si trasee ingenioase. Alaturi de acestia ar cam fi timpul sa intre in scena si institutiile culturale, organizatorii de evenimente, care sa creeze programe noi si sa impuna repere demne de luat in seama. Si asta pentru ca lumea, suprasaturata de produse de mina a doua, a inceput sa se reorienteze, sa caute si sa aprecieze ofertele turistice originale, care sa reflecte corespunzator identitatea culturala a destinatiilor vizate.
In acest context un manager capabil trebuie sa reactioneze rapid si sa gaseasca modalitati eficiente de a plia politica organizationala la cererea existenta. "Vacante & calatorii" a demonstrat ca acest lucru se poate. A acceptat provocarea si a initiat citeva campanii memorabile - de reabilitare a cabanelor din Carpati si a parcurilor naturale, de prezervare a traditiilor si obiceiurilor populare - menite sa redestepte interesul si dragostea consumatorului pentru acest tezaur inestimabil numit Romania. Simpozioanele despre dezvoltarea durabila, organizate impreuna cu Consiliile Judetene, sau rubricile de genul "Povestile cetatilor", "Monografia de vacanta" si mai recenta monografie a fenomenului Festival, cu accent pe "Festivalul Artelor", reprezinta un raspuns profesional, speram noi, la cerintele din ce in ce mai exigente ale turistului roman. Am reusit acest lucru, insa, crezind, ca si Zorba Grecul, celebrul personaj al lui Nikos Kazantsakis, ca scopul omului este de a preface materia in bucurie. A venit momentul sa asociem bucuria cu turismul si sa lansam o invitatie "profitabila". O invitatie la... initiativa!
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona