O intilnire a "greilor" pentru... "Vacante la latitudinea ta"
Articol
Anne-Mary Nechita

Lansam in numarul trecut al revistei o invitatie la... initiativa. O exprimare pretioasa, dar perfect justificata, daca tinem cont ca foarte rar am avut ocazia in ultimul timp sa asistam la evenimente care prin impactul comunicarii sa fixeze in mintea participantilor valori unice si exceptionale ca referinta. De 14 ani, Romania traieste agonia sedintelor de "partid", care, in functie de sponsorizare, se numesc simpozioane, mese rotunde, reuniuni, seminarii, conferinte, festivaluri chiar. Lansam atunci o invitatie la actiune, care sa ne scuture o data pentru totdeauna de monotonia motaielilor colective, in urma carora toti, mai putin organizatorii, sa ramina cu gustul amar al timpului pierdut.

Nu ne asteptam la o reactie imediata pe piata ospitalitatii, in care hotelierii sa inceapa sa arunce pachete de cazare la preturi promotionale, agentiile de turism sau marii transportatori sa-si imbie clientela cu tarife ispititoare si trasee ingenioase, iar organizatorii de evenimente sa creeze programe noi. Se pare, insa, ca realitatea s-a dovedit ceva mai generoasa decit expectatiile noastre.

Festivalul Artelor ne-a demonstrat ca este posibil sa ne schimbam prioritatile, iar Tirgul International de Turism (ITF), ce se va desfasura la Bucuresti in perioada 21-24 octombrie, promite sa devina, dincolo de un simplu spectacol de toamna, un veritabil loc de intilnire al "greilor", in care interesele specialistilor sa se intersecteze armonios cu ratele de asteptare ale consumatorilor. Din datele care ne-au parvenit pina la aceasta ora se pare ca s-a reusit o diversificare a ofertei pe piata de travel, la capitolul brosuri, pliante, materiale promotionale, asteptindu-se de pe acum un veritabil boom. Lansata sub sloganul "Vacante la latitudinea ta", editia 2004 a tirgului se anunta un succes si pe segmentul bugete pentru vacanta, bancile intrecindu-se, care mai de care, sa lanseze credite de consum in termeni si cu dobinzi dintre cele mai atractive pentru sezoanele urmatoare. Concepte inovatoare s-ar putea observa si in materie de amenajare a standurilor, ori in individualizarea vizuala a acestora. Incet, dar sigur, industria ospitalitatii incepe sa se dezghete si sa inventeze sau, dupa caz, sa scoata de la naftalina, evenimente care sa fascineze si sa atraga cit mai multi consumatori. Ce va iesi din aceasta editie ITF, ce curente noi se vor contura, vom vedea cu siguranta in lunile care or sa vina.

Ce aduce nou "Vacante & Calatorii", va putem dezvalui de pe acum: "Programele turistice ale lunii" - diferentiate in functie de tarif -, "Trasee cu trenurile de epoca" ori un concentrat "Ghid agroturistic", realizat impreuna cu Universitatea Bioterra. Surprizele nu se opresc, insa, aici. Lansam, de asemenea, un inedit concurs foto, in care cititorii ne pot destainui, in text si imagine, cele mai frumoase momente ale vacantei lor. Competitia foto ne-o dorim incununata de un "Salon National de Fotografie de Turism", pe care-l vom inaugura in cadrul Tirgului National de Turism din primavara viitoare. In rest, continuam traditia. Si asteptam... initiativele dumneavoastra.
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona