ANT, proiecte "la cald"
Articol
Road-show
Autoritatea Nationala pentru Turism, prin Biroul de Promovare si Informare Turistica din Berlin, organizeaza in perioada 23 noiembrie - 8 decembrie un road-show care va cuprinde marile orase din Germania, dupa urmatorul program: M•nchen: 23.11.2004, Stuttgart: 24.11.2004, Frankfurt: 25.11.2004, D•sseldorf: 26.11.2004, Berlin: 8.12.2004. Cu aceasta ocazie au loc work-shop-uri de prezentare a destinatiei Romania, la care sint invitati factori de decizie si specialisti din domeniu direct interesati de la cele mai importante firme de turism, cit si reprezentanti ai mass-media locale.
Programul work-shop-urilor cuprinde o prezentare multi-media a destinatiei Romania, precum si prezentari ale produsului turistic romanesc. Scopul acestei manifestari este de a spori numarul tour-operatorilor si agentiilor de voiaj, care au tara noastra inclusa in cataloagele de oferta turistica si de a mari gradul de cunoastere a ofertei turistice romanesti de catre conducerea si personalul vinzator a cit mai multor firme de turism care au sau care ar putea introduce in perioada imediat urmatoare Romania in cataloagele proprii.
Prin organizarea unor actiuni de promovare de tip road-show in diferite orase emitatoare de turisti din Germania se prezinta un plus de informatie despre Romania agentiilor de turism, reprezentantilor de asociatii profesionale din turism, presei si altor creatori de opinie.

World Travel Market, Londra
Recent, la Londra s-a desfasurat Tirgul Mondial de Turism - World Travel Market, cea mai importanta manifestare de profil din lume. In cadrul Tirgului Mondial de Turism, Romania a fost reprezentata de Autoritatea Nationala pentru Turism si Compania Nationala de Transport Aerian TAROM, la care s-au adaugat 16 agentii de turism si hoteluri.
Standul Romaniei a dispus de o suprafata de 91 de metri patrati si a propus anul acesta solutii promotionale noi si atragatoare pentru vizitatori. Din ofertele prezentate in cadrul standului Romaniei s-au distins:
l sejururi in zona in care a fost turnat filmul Cold Mountain;
l excursii cu trenuri de epoca;
l vizite la cetatile medievale, manastiri sau vacantele traditionale in timpul carora se pot lua lectii de olarit sau se poate vizita o stina.
In ceea ce priveste agentiile de turism din Romania prezente la Londra, acestea s-au orientat in general spre programele culturale si de ecoturism, mizind pe dezvoltarea unui turism de nisa, destinat unui public avizat.
"Romania incearca sa atraga un numar mai mare de turisti britanici prin promovarea tururilor culturale si a Deltei Dunarii. Tour-operatorii britanici sint foarte interesati de Transilvania, de manastiri, Maramures, Delta si de turismul rural, iar ca o noutate promovam la Londra Festivalul "George Enescu", excursii cu trenuri de epoca, vinurile romanesti si chiar sejururi in zona unde a fost filmat Cold Mountain. Excursiile in Romania s-au impus pe piata britanica in special pe segmentul de turisti cu venituri peste medie si cu un nivel ridicat de cunostinte. Turistul britanic este interesat mai mult de descoperirea unor traditii necunoscute, de manastiri si cetati", a declarat Carmen Moraru, director general al Directiei Generale Promovare Turistica din cadrul Autoritatii Nationale pentru Turism.

Die Donau s-a intrunit la Budapesta
Cu putin timp in urma s-a desfasurat la Budapesta, in Ungaria, urmatoarele actiuni, in organizarea Asociatiei Internationale de promovare a turismului dunarean, Die Donau:
l Comitetul de marketing al asociatiei, in cadrul caruia au fost luate in discutie activitatile de marketing si promovare desfasurate de catre Die Donau;
l Adunarea Generala Die Donau - unde au fost dezbatute chestiuni de ordin intern ale asociatiei; s-au stabilit bugetul pe anul urmator si actiunile avute in vedere etc.
l Editia a 8-a a Conferintei de Navigatie pe Dunare, care a avut drept scop punerea in contact a specialistilor din turism si navigatie, in scopul dezvoltarii turismului dunarean.
Din partea Romaniei au fost prezente la aceasta manifestare expozitionala firmele care opereaza programe pentru turistii de croaziere dunarene.

Delta Dunarii, prezentata la Markt Sankt Martin
In localitatea Markt Sankt Martin din landul Burgenland, in sala de festivitati a restaurantului Mrschitz s-a derulat o actiune de promovare a Romaniei ca destinatie turistica. Participantilor le-a fost prezentat un film promotional cu tema Delta Dunarii (punct forte in circuitul programat de Mikes Reisen pentru anul 2005). A fost prezentat un dia-show cu imagini realizate in Romania cu ocazia circuitului realizat de tour-operator in acest an, iar celor interesati le-au fost puse la dispozitie materiale promotionale. Prezentarea Romaniei s-a bucurat de mult interes din partea publicului.
Dat fiind faptul ca intreaga actiune a fost dedicata Romaniei si tinind cont de numarul mare de participanti, dar si de interesul de care s-a bucurat prezentarea, putem aprecia ca circuitul din anul viitor al tour-operatorului va fi un succes.

Forumul Politicilor Turism, Washington DC
Autoritatea Nationala pentru Turism a participat la Forumul Politicilor in Turism, care s-a desfasurat la Washington DC. Acesta este primul forum international focalizat pe interferenta dintre dezvoltarea turismului si asistenta, ale carui lucrari s-au desfasurat sub egida si in organizarea Universitatii "George Washington", sub presedintia Consiliului Educatiei din cadrul Organizatiei Mondiale a Turismului.
Tema principala a acestui important eveniment din cadrul domeniului turismului international a constat in sublinierea o data in plus a contributiei pe care si-o poate aduce sectorul turistic la reducerea starii de saracie in lume, precum si la indeplinirea altor obiective ale Programului de Dezvoltare Millenium al Natiunilor Unite, intre care se afla si dezvoltarea durabila a mediului inconjurator.
Lucrarile forumului, care a reunit participarea a 200 de delegati si mai mult de 200 de observatori din 52 de tari, incluzind si 20 de ministri sau oficiali de inalt rang guvernamental, au fost deschise de Stephen J. Trachtenber, presedintele Universitatii "George Washington". Au mai luat cuvintul in cursul lucrarilor Enrique Iglesias, presedintele Bancii de Dezvoltare Inter-Americane, James Adams, vicepresedinte al Grupului Bancii Mondiale, si Francesco Frangialli, secretar general al Organizatiei Mondiale a Turismului.
Acestia au subliniat faptul ca turismul, in mod adecvat dezvoltat, poate fi un puternic instrument pentru o dezvoltare durabila si au fost de acord cu natura complexa si multilaterala a industriei turistice, care prezinta provocari manageriale speciale pentru agentiile donatoare, precum si pentru guvernele statelor lumii.
Principalele provocari identificate au fost:
l asigurarea unei bune cooperari si comunicari intre diverse departamente, conexe activitatii turistice, precum: mediul inconjurator, cultura, infrastructura si transporturile;
l crearea si mentinerea unui puternic parteneriat in vederea asigurarii unor proiecte durabile;
l dezvoltarea instrumentelor analitice in vederea evaluarii succesului sau esecului proiectelor de dezvoltare durabila a turismului.
Cele doua initiative anuntate in cadrul forumului au fost:
1. Fundatia ST-EP - care are in vedere eliminarea saraciei prin dezvoltarea turismului;
2. DANTEI Web-site - care releva si in sistemul internet colaborarea dintre Universitatea "George Washington" si Organizatia Mondiala a Turismului, avindu-se in vedere dezvoltarea retelei de asistenta pentru initiativele in domeniul turismului si economiei.


Adunarea Generala a Comisiei Europene pentru Turism, Budapesta
Cu putin timp in urma, Ungaria a gazduit cea de-a 67-a Adunare Generala a Comisiei Europene pentru Turism, organism international care are drept obiectiv principal promovarea destinatiei turistice Europa pe pietele extra-europene. La manifestare au participat circa 25 dintre tarile membre CET (din totalul de 33), conducerea CET, proaspat desemnata in cadrul precedentei AG, din aprilie curent de la Bruxelles, directorii grupurilor de promovare pe pietele SUA, America Latina, Canada, reprezentanti ai grupurilor CET de cercetare si de new media.

Printre subiectele abordate in cadrul reuniunii s-au numarat:
l Prezentarea proiectului Planului de Afaceri CET pe perioada 2004-2007, care cuprinde capitolele: Strategia globala CET, Strategia de marketing, Planul integrat de relatii publice, Evaluarea riscului, Piete-cheie si plan de actiuni. Conform strategiei de marketing, pietelor-tinta traditionale pentru CET (SUA, Canada, Japonia, America Latina) li se mai adauga, pentru perioada de referinta, si China, sud-estul Asiei, Federatia Rusa.
l Prezentarea studiului de piata "Imaginea Europei in America de Nord" (Grupul de Cercetare) si a rapoartelor de activitate ale Birourilor de promovare de pe pietele: SUA, Canada, America Latina si Japonia (grupurile operationale de pe pietele respective).
l Prezentarea Planului de afaceri al noului portal CET de promovare a destinatiei turistice Europa. Lansarea noului portal este un proiect comun CET-Comisia Europeana si beneficiaza de o finantare de circa 1,5 milioane euro din partea Comisiei Europene. Site-ul destinatiei unice Europa va fi lansat in cea de-a doua parte a anului 2005 si are drept scop principal atragerea unui numar tot mai mare de turisti catre Europa, propunindu-si totodata sa ofere un suport considerabil activitatilor de marketing si promovare desfasurate de catre tarile membre CET.
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona