Info Turism
Articol
"Noaptea Muzeelor"
Luna trecuta a gazduit o premiera in peisajul cultural romanesc, "Noaptea Muzeelor", program european initiat de Ministerul Culturii si Comunicarii din Franta. Muzeele importante din Bucuresti au fost deschise pina la ore tirzii, permitind accesul vizitatorilor dornici de o experienta inedita - vizitarea unui muzeu pe timp de noapte, in conditiile in care aceste spatii de cultura isi inchid portile la orele 18:00 sau 19:00. Citeva muzee au oferit, pe linga vizitarea gratuita a expozitiilor permanente si temporare, si programe inedite, intrind intr-o adevarata competitie de atragere a bucurestenilor, care au raspuns acestui eveniment neobisnuit in numar foarte mare. Cele trei muzee de pe Soseaua Kisellef - Muzeul Taranului Roman, Muzeul de Istorie Naturala Grigore Antipa si Muzeul National de Geologie au oferit programe diversificate, iar apropierea dintre ele a permis publicului sa le viziteze pina tirziu, spre miezul noptii. Seara a inceput cu concertul sustinut de Ada Milea si Dorina Chiriac la Muzeul Antipa, s-a continuat cu o oprire pe bancile intinse in fata Muzeului Taranului Roman, unde a avut loc lansarea CD-ului "Muzici de ceterasi din Chioar si Codru", cu dantausi si cintareti, apoi cu o vizitare a expozitiei "Minerale in noapte", de la Muzeul de Geologie. Dar sirul evenimentelor nu s-a incheiat aici, caci alte atractii au fost vizitarea expozitiei de fotografie "Maramuresua aducerii aminte" la lumina... lanternelor, vizionarea aplicatiei multimedia "Luminatorii nostri: Soarele, Luna si Stelele" sau proiectii de diapozitive, precum si dansuri si muzica populara. Muzeul Antipa s-a adresat ca de obicei copiilor prin concursul de lampioane-animale (cu parada lucrarilor premiate) si concursul de educatie zoologica si orientare.

"Pe carari de munte"
Federatia Romana "Sportul pentru Toti", Asociatia Judeteana "Sportul pentru Toti" si Directia pentru Sport Ilfov, Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti, Regia Nationala a Padurilor prin Serviciul "Arii Protejate si Silvoturism", prin Administratia Parcului Natural Bucegi, Serviciul Public Salvamont Zarnesti, Autoritatea Nationala pentru Tineret - Compartimentul, Asociatia "Ecologie-Sport-Turism" si Clubul Turistic Ecologic "Mont-Delt-Mar" din Bucuresti organizeaza in Masivul Bucegi, in zona de platou si pe Valea Superioara a Ialomitei, in perioada 11-12 iunie, cea de-a III-a etapa a Campionatului Regional de Turism Sportiv pentru Liceeni - Trofeul "Pe carari de munte". Initiativa vizeaza mediatizarea importantei conservarii mediului natural montan si practicarii turismului montan prin implicarea tinerilor liceeni din Muntenia intr-o serie de activitati sportive, culturale si turistice, cu ocazia "Zilei Mediului". Problema ce urmeaza a fi abordata consta in insuficienta unor programe - ca activitati extrascolare - prin care sa se urmareasca educatia interactiva in domeniul protectiei mediului inconjurator si incurajarea ecoturismului sportiv pentru tineret (organizat si supravegheat), in sensul ca lipsesc proiectele privind sportul pentru toti/miscarea pentru sanatate, turismul pentru tineret, cu abordarea aspectelor privind geografia, istoria, etnografia si folclorul zonelor vizitate. De asemenea, se are in vedere si participarea tinerilor la activitati practice legate de protectia mediului. Proiectul are ca scop incurajarea sportului si a turismului pentru tineret, a miscarii pentru sanatate, dar si realizarea unei educatii in domeniul protectiei mediului. Printre probele incluse in concurs se vor numara: traseul de regularitate - proba practica si teoretica (domenii: geografie montana, flora si fauna montana; arii protejate; istorie; obiective istorice din zona montana respectiva; "Legile" si "Povetele" Muntelui, acordarea primului-ajutor), alpinism in zona Pestera Ialomitei, cros montan, orientare turistica, caricatura, afis ecologic, fotografie, proba cultural-artistica (15 minute). Pentru detalii suplimentare, contactati 0727.023.286 sau 0722.611.545, respectiv doruest@yahoo.com sau mdm.cornel@gmail.com.

Grad de promovabilitate
record la cursurile IATA
81% este gradul de promovabilitate al ultimului curs IATA/UFTAA, organizat de ANAT. Procentul este destul de ridicat, tinind cont ca gradul mediu de promovabilitate a fost, pe plan mondial, de 57,6% in septembrie 2004, in crestere fata de martie 2004, cind era de 49,3%. Examenul sustinut, recent, in Romania, a testat cunostintele absolventilor unui curs Foundation, de 13 module, care ii va ajuta sa se familiarizeze cu industria turismului si a calatoriilor, cu reglementarile din industria turismului, codurile celor mai importante orase din lume, geografie mondiala, tarifare si emiterea biletelor de avion, reglementari legate de vize, programe turistice, precum si notiuni legate de sistemele de distributie globala (GDS) si sa constientizeze rolul pe care agentii de turism profesionisti il au in aceasta industrie. Testele au fost corectate de expertii de la sediul central IATA (Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni) din Montreal.
In afara de ANAT, asemenea cursuri mai sint organizate de Air Training Transilvania (Brasov) si Institutul IRECSON (Bucuresti). Toti absolventii cursurilor IATA au locuri de munca asigurate in sistemul turismului romanesc, multi dintre ei activind in firme din strainatate.

USAID si ANT:
Toate drumurile duc in Romania
Ar fi posibil ca toate drumurile sa duca spre Romania USAID si Autoritatea Nationala pentru Turism considera ca este posibil, deoarece potentialul existent - munti mare, manastiri, traditii, castele, schi si altele - ar putea transforma tara intr-un veritabil paradis turistic, cu conditia ca turistii sa fie bine informati. In acest scop, cei doi parteneri au initiat, cu putin timp in urma, un proiect menit sa creeze un brand puternic si pozitiv, pentru a promova Romania ca destinatie turistica la nivel international. Potrivit specialistilor, sa creezi brandul unui produs sau al unei regiuni este teoretic acelasi lucru, incluzind: procesul de identificare, dezvoltarea si comunicarea partilor acelei identitati ce sint percepute favorabil de anumite grupuri de interese, potentiali clienti. Totusi, comparativ cu pozitionarea unui produs, analizarea identitatii si a perceptiilor consumatorilor, in conexiune cu procesul de "branding", este extrem de dificila daca se vizeaza o tara sau o industrie (turismul in acest caz).
James MacGregor, expert in probleme de marketing al turismului, a apreciat cu acest prilej ca: "Trebuie sa atingem inimile si sufletele turistilor contemporani, care nu mai calatoresc pentru o plaja sau pentru o pirtie. Ei doresc sa traiasca o experienta de autocunoastere care este intr-adevar inaltatoare si care lasa amintiri de neuitat. Brand-ul trebuie sa le arate nu ceea ce vor vedea si vor face ca turisti, ci ceea ce vor simti cind vor vizita Romania." Pe aceeasi lungime de unda s-a situat si presedintele ANT Marius Crivtonencu, subliniind faptul ca "procesul de branding este o componenta semnificativa a dezvoltarii noastre ca noua destinatie turistica de nivel international. Promovarea Romaniei printr-un brand nou si o imagine pozitiva este esentiala pentru a atrage mai multi turisti si investitori".

Un nou zbor Lufthansa :
Timisoara via M•nchen
De luna aceasta, Lufthansa lanseaza o noua ruta aeriana M•nchen - Timisoara
- M•nchen. Cursele directe vor fi operate de sase ori pe saptamina, de luni pina simbata, cu aeronave Canadair Jet. Decolarea din M•nchen are loc la ora locala 10.10, iar aterizarea la 12.40. Returul se face cu o decolare la 13.20 si aterizare la 13.55, ora locala. Potrivit lui Stefan Lau, director general al Lufthansa pentru Romania si Moldova, "la numai o luna dupa lansarea zborului direct catre D•sseldorf, Lufthansa uneste acum vestul Romaniei de M•nchen. Introducerea acestui nou zbor face parte din strategia Lufthansa pe piata romaneasca, prin care dorim sa oferim clientilor nostri flexibilitate in planificarea calatoriilor si conexiuni perfecte catre toate destinatiile companiei Lufthansa si ale partenerilor sai".
Lufthansa opereaza astfel 47 zboruri saptaminale din Romania catre Germania: pe ruta M•nchen, trei zboruri zilnic, pe Frankfurt 2, pe D•sseldorf si M•nchen cite un zbor (cu exceptia zilei de simbata).

Romania - parcurs european
Expozitia de fotografii "Romania - parcurs european", realizata de Agentia Nationala de Presa Rompres, a fost vernisata de Ziua Europei, la Muzeul National de Arta al Romaniei (MNAR). Structurata pe mai multe sectiuni care au punctat parcursul european al Romaniei de-a lungul veacurilor, din cele mai vechi timpuri pina in zilele noastre, expozitia si-a propus sa puna in valoare, in egala masura, si specificitatea nationala ca factor de imbogatire a patrimoniului cultural al Europei largite. Prima a infatisat situri arheologice - de la Sarmizegetusa, Capidava, Castrul Roman etc - ca marturie a latinitatii poporului roman, trecindu-se apoi la perioada medievala, in care arhitectura unor orase ca Sighisoara, Sibiu, Brasov si Oradea sau a unor cetati fortificate trimite la civilizatia apuseana prin influentele gotico-germanice. Imaginile surprinse in Sibiu, Odorhei, Tirgu Mures, Arad, Timisoara, Craiova, Iasi degaja un veritabil spirit de europenitate. O sectiune dedicata perioadei interbelice a prezentat Bucurestiul - micul Paris -, prin fotografii in sepia din arhiva Rompres, pentru ca patina sa se imbine cu modernismul unor cladiri din otel si sticla intr-o capitala europeana.
In expozitie s-au regasit deopotriva simboluri ale culturii si spiritualitatii romanesti, cit si ale Europei - Brancusi si Enescu, ca si citeva dintre manastirile din nordul Moldovei - Putna si Voronet, aceasta din urma inclusa in patrimoniul mondial UNESCO. Pelicula fotografica a relevat privitorului frumusetea portului popular, obiceiurilor, dansurilor, traditiilor specifice poporului roman, semn al ospitalitatii acestuia, tot atatea amprente nationale cu care Romania doreste sa se integreze in Uniunea Europeana.
Printre fotoreporterii Rompres care au contribuit la realizarea expozitiei s-au numarat Paul Buciuta, Mihai Alexe, Angelo Brezoianu, Dan Borzan, Constantin Duma, Eugen Enachescu, Sorin Lupsa, Simion Mechno, Marius Macsentian, Cristian Nistor, Mihai Poziumschi, Lucian Tudose si Viorel Lazarescu.
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona