Info turism
Articol
Clubul jurnalistilor de turism, in Bucovina

Clubului jurnalistilor de turism din Romania s-a reunit in perioada
26-28 august, intr-o deplasare organizata de Autoritatea Nationala pentru Turism si Asociatia pentru Turism Bucovina. Jurnalistii au descoperit mare parte din oferta turistica a acestei regiuni, parcurgind un traseu complex impreuna cu organizatorii si gazdele.
Dupa ce au fost cazati la hotelul Best Western din localitatea Gura Humorului, reprezentantii presei de turism au parcurs a doua zi un traseu intre Gura Humorului, Cacica, Sucevita si Moldovita. Programul a inclus vizita la Salina si la Catedrala Catolica din Cacica, o demonstratie de olarit la Centrul de Ceramica Neagra Marginea, vizitarea manastirilor Sucevita si Moldovita si un prinz traditional la popasul turistic Bucovina.
In cea de-a doua parte a zilei, jurnalistii s-au imbarcat in "Hutulca" - trenuletul cu aburi pe ecartament ingust - deplasindu-se insa si cu carute trase de cai de-a lungul Vaii Moldovitei, spre Argel, unde le-a fost expus amanuntit proiectul "Hutulca". A urmat un program artistic in care au fost prezentate traditii si obiceiuri bucovinene, ziua incheindu-se cu o cina la iarba verde si un foc de tabara. Duminica a urmat un alt traseu, care a vizat localitatile Ciocanesti si Vatra Dornei. In program a fost inclus river rafting-ul pe Bistrita, in zona Zugreni, demonstratii de turism activ, sub directa supraveghere a Serviciului Salvamont, a Asociatiei pentru Promovarea Turismului Vatra Dornei & Dorna Adventure.
In comuna turistica Ciocanesti, jurnalistii au participat la manifestarile Festivalului Pastravului. In cea de-a doua parte a zilei, a fost vizitata manastirea Voronet, apoi Casa Elena, unde a avut loc expunerea proiectului "Bucovina Sacra", realizat de dr. Winfried Hildebrandt. Circuitul s-a a incheiat cu cina la restaurantul Moldova, iar la sfirsitul zilei, membrii Clubului jurnalistilor de turism s-au deplasat spre aeroportul Stefan cel Mare din Salcea, imbarcindu-se pentru zborul spre Bucuresti.
Deplasarea a fost posibila cu sprijinul companiei Tarom Romania, a hotelului Best Western (Gura Humorului), Consiliului Judetean Suceava (Serviciul Infoturism Suceava), Primariei Vatra Dornei (Serviciul Salvamont si asociatia Promovarea Turismului), Primariei Ciocanesti, ANTREC Bucovina si S.C. Regalis S.R.L. Moldovita. Costurile deplasarii (transport, cazare, masa) au fost suportate in intregime de catre organizatori.
Infiintarea primei retele regionale intermodale de puncte de informare turistica in Oltenia

Asociatia de Turism Oltenia (ATO) este initiatoarea unui proiect indraznet si novator, ce vizeaza regiunea de Sud-Vest a tarii. ATO este un ONG fara scop patrimonial, care are rolul de a promova turismul in regiunea Oltenia atit la nivel national cit si international, in parteneriat cu operatorii din turism si actorii locali de dezvoltare.
La un an de existenta sub umbrela Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Sud-Vest Oltenia, ATO a deschis seria actiunilor menite sa revigoreze turismul in regiune, propunind infiintarea unor Puncte de Informare Turistica, in perspectiva crearii primei retele intermodale intre principalii poli de dezvoltare turistica, drept poli catalizatori pentru dezvoltarea diferitelor tipuri de turism pentru care exista resurse in Oltenia. Pentru inceput, localitatile vizate au fost Craiova, Tirgu-Jiu, Rimnicu-Vilcea, Slatina, Drobeta-Turnu Severin, Calimanesti, Novaci si Orsova.
Directorul Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Sud-Vest Oltenia si Presedinte ATO, Marilena Bogheanu, a considerat mai mult decit necesara crearea unei structuri de acest fel, care sa actioneze la nivel sectorial si regional in sprijinul activitatilor de turism si activitatilor conexe (comert, mestesuguri) in scopul practicarii unui turism civilizat si competitiv, la standarde europene.
Acest proiect are o deosebita importanta in regiune, tinind cont de faptul ca in orice oras european functioneaza cel putin un punct de informare turistica, fiind principala pirghie de legatura intre cererea si oferta turistica si un instrument facil si eficient de promovare a potentialului turistic.
Se anticipeaza ca aceste structuri vor atrage o serie de avantaje competitive precum cresterea vizibilitatii regiunii Oltenia in tara si in strainatate, o mai buna comunicare a autoritatilor locale cu cei interesati de turismul intern si cu turistii straini care viziteaza zona, dezvoltarea economica si sociala a zonei prin atragerea turistilor in regiune, atragerea de profit din comercializarea produselor autentice etc.
In acest sens, Asociatia de Turism Oltenia a propus ca punctele de informare turistica sa aiba urmatoarea structura: sa fie amplasate in zona centrala, cu acces stradal, sa dispuna de un spatiu de aproximativ 30 de metri patrati aferent desfasurarii activitatii de informare turistica, sa cuprinda un punct de vinzare de unde turistii sa poata achizitiona suveniruri, produse de casa autentice, vederi, pliante, harti, brosuri, reviste de turism si multe altele.

Dezvoltarea durabila si managementul zonelor costiere in perspectiva integrarii in Uniunea Europeana

Agentia pentru Dezvoltare Regionala a Regiunii de Dezvoltare Sud-Est impreuna cu Consiliul Judetean Constanta, Primaria Constanta si Inspectoratul pentru Protectia Mediului Constanta vor organiza, pe 22 septembrie a.c., un seminar cu tema "Dezvoltarea durabila si managementul zonelor costiere in perspectiva integrarii in Uniunea Europeana". Seminarul va avea loc la Constanta si are ca teme de interes major strategia de dezvoltare a zonelor costiere, analiza SWOT cu privire la politica de protectie a mediului si, nu in ultimul rind, legislatia europeana cu privire la dezvoltarea urbana si managementul zonelor costiere, oferindu-se in acelasi timp si citeva exemple concludente de proiecte finantate prin intermediul programului Operational Regional al Regiunii Sicilia. Acest seminar se inscrie intr-o serie de intilniri de lucru organizate in scopul pregatirii preliminare a factorilor de decizie din judetele care apartin Regiunii de Dezvoltare Sud-Est, pentru identificarea oportunitatilor de utilizare a Fondurilor Structurale si pregatirea de proiecte.

Patrimoniul sasesc din Transilvania, in atentia specialistilor

Fundatia Pro Patrimonio impreuna cu Centres Culturels de Rencontre (o retea paneuropeana a centrelor Culturale in spatii de patrimoniu) lucreaza intens la un program amplu de promovare a Transilvaniei, proiectul lor presupunind si restaurarea obiectivelor culturale din aceasta zona. Mioara Lujanschi, director al Fundatiei Pro Patrimonio, a efectuat la jumatatea lunii august o vizita de lucru, impreuna cu un grup de experti de la Centres Culturels de Rencontre, scopul fiind identificarea unor spatii de patrimoniu in platoul Transilvaniei, care vor putea deveni destinatii pentru diverese proiecte culturale contemporane. Aceasta vizita de lucru se face anual, in luna august, anul trecut materializindu-se intr-un pelerinaj teatral intitulat "Vestigium - memoria celor care au fost...", realizat in colaborare cu UNITER, municipalitati si Biserica Evanghelica. Fenomenul bisericilor fortificate, intilnite pe teritoriul actualelor judete Alba, Sibiu, Brasov, Covasna, Mures si Bistrita-Nasaud, este unic in arhitectura Europei, atit ca amploare (se estimeaza ca au existat in jur de 300 de cetati), cit si prin diversitatea solutiilor arhitecturale adoptate. Cea mai mare densitate este inregistrata pe teritoriul actualelor judete Sibiu, Brasov si Mures, pe linia de intersectie dintre judetele Alba si Harghita.
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona