"Superlativele Turismului Romanesc", la cea de–a saptea editie
Articol












Intr–o ambianta execeptionala, la Cotnari, revista "Vacante & calatorii" si–a continuat drumul simbolic pentru consfintirea valorilor turismului romanesc. Revista a ales ca, din 2002, sa se implice in dezvoltarea durabila a industriei de profil si sa fie institutia care anunta, la finele fiecarui an, care au fost cele mai importante investitii, proiecte si evenimente, cu implicatii profunde. De–a lungul anilor, la Sinaia, Busteni, Slanic Prahova, Balvanyos, Brasov si Sibiu, "Superlativele Turismului Romanesc" au fost decernate, intr–un demers cu totul special, acela de a iesi din tiparele bucurestene ale festivitatilor si de a se apropia de locurile in care activitatea turistica a ajuns la performanta, din dorinta de a descoperi o industrie care creste de la an la an.

De altfel, in luna septembrie a anului 2007, revista "Vacante&calatorii" a initiat campania "Redescopera Romania!", campanie care aduce in prim–plan valorile romanesti promovate din punct de vedere turistic, iar unul dintre cele mai importante evenimente din aceasta campanie il reprezinta decernarea "Superlativelor Turismului Romanesc", o editie cu adevarat speciala, organizata cu sprijinul Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale. Desfasurata intr–un loc de legenda, plin de semnificatii istorice, cum sint Cramele Cotnari, gala a fost precedata de o intilnire de lucru a operatorilor din turism cu ministrul de resort, Ovidiu Ioan Silaghi.

Performerii serii au fost alesi in urma numararii celor 4.324 de voturi ale cititorilor revistei, efectuate atit prin scrisori pe adresa redactiei, cit si pe site–ul www.vacantesicalatorii.ro, in final lista premiantilor fiind

de–a dreptul impresionanta. Astfel, la categoria "Evenimentul turistic al anului" a fost votat proiectul "Sibiu, capitala culturala europeana", cel mai grandios proiect turistic pe care l–a avut Romania in ultimii 20 de ani si al carui impact in domeniul turistic a fost coplesitor. Initiatorul acestui proiect, Constantin Chiriac, directorul Teatrului "Radu Stanca" din Sibiu, cel care a ridicat premiul a vorbit despre importanta proiectului si despre cei peste doua milioane de vizitatori pe care i–a avut Sibiul in anul 2007, in conditiile in care estimarile initiale erau de un milion de vizitatori. Premiul la sectiunea "Calatoria VIP a anului" nu a fost adjudecat de o vedeta din zona filmului, teatrului sau a muzicii, ci chiar de o vedeta a muntelui, un alpinist celebru, David Neacsu, cel care, in data de 13 noiembrie 2007, a atins virful Carstensz Pyramid, cel mai inalt din Australia si Oceania. Asa cum era de asteptat, Finala Cupei Mondiale de Escalada pe Gheata, competitie la care au participat 60 de concurenti din 18 tari, a trimis premiul pentru statiune la Busteni, iar "fenomenul" Liberty Parade, de pe plaja din Saturn, din vara lui 2007, a adus un premiu la categoria "Produs turistic estival" pentru Radio 21. Tot la aceasta categorie, cititorii nostri au ales sa premieze o traditie de 15 ani, Festivalul medieval de la Sighisoara, in timpul caruia strazile singurei cetati medievale din Romania locuite inca au fost luate cu asalt de turisti veniti din toate colturile lumii. Si pentru ca ne–am aflat la Iasi, cei care au ales premiantii prin voturile lor nu au uitat nici de performantele de pe plan local, Iasiul fiind cistigator la categoriile "Hotel", "Restaurant" si "Comunitate". Numele celor care si–au adjudecat aceste premii au fost: Grand Hotel Traian, un hotel spectaculos, elegant si cu o pozitie privilegiata in centrul orasului, care, ca si Palatul Culturii, Teatrul Vasile Alecsandri sau Catedrala Mitropolitana este un simbol al orasului Iasi, restaurantul Bolta Rece, aflat pe renumitul deal al Copoului, care a aniversat, in 2007, 221 de ani de la prima mentiune documentara si Primaria Iasi, pentru proiectul "Palas". Edilul Iasiului, Gheorghe Nichita, cel care a ridicat premiul, a multumit tuturor celor care au votat pentru proiectul "Palas", demarat in anul 2007 de primarie, in urma asocierii consiliului local cu un investitor privat. El a subliniat si obiectivul central al acestui proiect de reamenajare urbana, si anume acela de a pune mai bine in valoare Palatul Culturii, emblema a capitalei moldave, si de a ajuta la reabilitarea zonei din proximitatea centrului istoric al orasului. Cititorii nostri nu au uitat sa premieze nici traditia unei institutii care face ca milioane de oameni sa ajunga la destinatie, indiferent de starea financiara, astfel ca, la sectiunea "Transportatori", CFR Calatori a cistigat detasat, iar Adrian Vlaicu director de marketing in cadrul companiei a ridicat premiul pentru activitatea din anul 2007, produse ca "Trenurile Zapezii", "Trenurile Soarelui" sau trenurile charter fiind apreciate de calatori. O motivatie suplimentara pentru acest premiu a fost si politica de marketing pe care o practica CFR Calatori, compania adaptindu–si permanent oferta de transport la cererile pietei si contribuind in acest fel, substantial, la dezvoltarea turismului in toate zonele tarii.

Sectiunea "Proiect turistic" a dat sansa decantarii unor opinii extrem de interesante ale votantilor, legat de ceea ce este vizibil si important pentru viitorul turismului proiectul "Port turistic Mangalia" cistigind trofeul la aceasta categorie. Mangalia este prima localitate din Romania care beneficiaza de fonduri din partea Uniunii Europene pentru construirea unui port turistic destinat ambarcatiunilor de agrement, la standarde tehnice si de calitate europene, care ii vor permite afilierea la cele mai prestigioase retele de porturi turistice. Pe linga rezultatele directe, implementarea proiectului va genera si rezultate indirecte importante pentru industria turismului, prin dezvoltarea segmentului de turism nautic.

Un al doilea laureat la aceasta categorie a fost primaria Capitalei, cu proiectul "Bucuresti – 4 axe turistice". Conform proiectului, din 2008, Bucurestiul va avea patru axe turistice si o linie speciala de autocar pentru strainii care vor sa viziteze Bucurestiul si sa–i cunoasca istoria. Pe traseul celor patru axe vor circula autobuze, iar turistii vor putea urca sau cobori oricind la unul dintre obiectivele de interes. In plus, autobuzele vor fi dotate cu un sistem audio care va comunica date despre obiectivele aflate pe traseu, in mai multe limbi de circulatie internationala. Conform statisticilor, in 2007, peste un milion de turisti au vizitat capitala.

Peformantele mass–media au oferit premise moderne ale promovarii turismului romanesc. Asadar, si aici au fost desemnati doi cistigatori: cotidianul "Evenimentul zilei", pentru ampla campanie in urma careia au fost desemnate "Cele 7 minuni ale Romaniei" si Realitatea Tv, care prin emisiunile "Realitatea All Inclusive" si "Maninc, deci exist" acorda cea mai mare atentie turismului, din toate sfera audiovizualului.

Orice intilnire cu laureatul "Premiului special pentru carte de calatorie", Ioan T. Morar, este un moment deosebit, iar de aceasta data cititorii nostri au ales sa premieze un experiment unic in literatura romaneasca. Cartea de la capatul lumii. Noua Caledonie: la un pas de Paradis este un jurnal de calatorie, in care autorul povesteste experientele traite timp de doua luni in Noua Caledonie, intr–un moment in care," sub presiunea vremii, acest loc se pregateste sa sara din lumea arhaica in cea postmoderna", dupa cum spune Mircea Mihaies. Scrisa in timp real, pe parcursul calatoriei, cartea a fost lansata chiar la intoarcerea autorului, la ora 1 noaptea, in sala de asteptare de la Sosiri Internationale a Aeroportului "Henri Coanda".

Un alt premiu special acordat de revista "Vacante&calatorii" a mers catre Sovata, una dintre statiunile balneare de renume european. Situata in centrul tarii, la poalele sudice ale muntilor Gurghiului, la o inaltime de 500 de metri fata de nivelul marii, pe linga peisajul natural de un farmec inedit, statiunea isi datoreaza faima in mare parte Lacului Ursu, singurul lac helioterm din Europa, numit si "Marea Moarta" a Transilvaniei. Vizita in acest loc este cu atit mai placuta cu cit aici turistii gasesc trei hoteluri echipate la standarde europene: Hotel Bradet, aflat la doar 180 de metri de lac, Hotel Faget, care ofera o vedere panoramica superba si Danubius Health Spa Resort Sovata, detinator al unei baze de tratament cu piscina interioara cu apa sarata, jacuzzi, baie cu aburi, sauna, solarium. Prezent alaturi de noi pentru a ridica premiul pentru Balneoclimaterica S.A., domnul Fulop Nagy Janos a mai oferit un motiv celor prezenti sa aleaga Sovata ca destinatie de vacanta: de la 1 octombrie 2007 Danuibius Health Spa Resort a primit patru stele si tot de la aceasta data a fost deschis aici si noul centru de conferinte, "Danubius Conference Centre".

Ca si in cazul altor categorii, si sectiunea "Agentie de Turism a avut doi cistigatori, JaInfo Tours si Sighisoara Tour. JaInfo Tour este una dintre primele firme private de turism din Romania, infiintata in mai 1990 de Carmen si Aurel Pavel. Lider de piata si pionier in turismul de afaceri, organizind misiuni economice la care participa firmele cele mai importante din Romania la tirguri internationale, in anii a90, in 2007, grupul JaInfo a lansat o noua firma Jainfo Training, experienta dobindita in cei 30 de ani de activitate in turism devenind valoroasa in formarea noilor specialisti in servicii. Cea de a doua premiata a acestei categorii, Agentia Sighisoara Tour, a luat fiinta in 1999, fiind membra ANAT si THR, calitate in care a organizat si cursuri de perfectionare si calificare in turism, absolvite de peste 2.000 de cursanti . Domnul Ioan Sirbu, manager al agentiei Sighisoara Tour, este si vicepresedinte al Asociatiei "Zona Turistica Sighisoara", care a luat fiinta la intiativa sa si ai carei membri provin din toata zona Tirnavei Mari: Zetea, Odorheiul Secuiesc, Sighisoara, Danes, Dumbraveni, Medias, Bazna. Ultimul premiu al acestei seri, cel pentru complex turistic, a mers spre un loc special, Domeniul Dracul Danes. Inaugurat in anul 1994, in apropierea localitatii Danes, la doar citiva kilometri de legendara cetate din Sighisoara, domeniul este compus din pensiune, han si un centru ecvestru de agrement, astfel ca toti cei care aleg acest loc pentru petrecerea vacantei au multiple posibilitati de destindere, de la cocktail–uri savurate la piscina, cursuri teoretice de ingrijire si cunoastere a calului, barbeque, partide de fotbal, vizite in crama, cu degustari de vin si tuica, plimbari cu trasura, sania sau bicicleta, pescuit in lacurile de linga han sau lectii de calarie pe domeniul centrului ecvestru care se intinde pe o suprafata de 5 hectare.

Si cum o vizita la Cotnari n–ar fi completa fara o vizita in crama si o degustare de vinuri, petrecerea a continuat pina dupa miezul noptii, iar invitatii au avut ocazia sa deguste patru dintre cele mai cunoscute soiuri de vin produse la Cotnari, Feteasca Alba, Tamiioasa, Frincusa si Grasa de Cotnari, si sa afle povestea regiunii Cotnari, o regiune care se distinge prin personalitatea vitei–de–vie si versantii bine insoriti, prin finetea vinurilor obtinute aici si, mai ales, prin dragostea traditionala a locuitorilor pentru cultura vinului.
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona