Fotografia si promovarea turismului
Articol

















Simţul văzului este cel mai important izvor de informaţii pentru om, două treimi din senzaţiile noastre fiind de natură vizuală. Motiv pentru care imaginea a devenit prioritara in mass–media, si, trecind dincolo de istorie, modalitatea de a transmite informaţii a fost aceea de a putea "arăta" faptele, nu doar de a le "povesti".



Tot ce este legat de promovarea turismului contine, inevitabil, imagini. Dacă atunci cind vrei să faci cunoscut un orice alt produs poţi recurge la mai multe modalităţi, printre care şi cea a prezentării efective a acelui lucru, in cazul turismului situaţia este cu totul diferită. Aici, pe lingă mărturiile celor care au fost acolo, nu poţi aduce alte argumente pentru a convinge un om să aleagă destinaţia pe care o propui decit dacă ii arăţi cum e acolo. Si cum nu este posibil să aduci un munte in faţa omului sau să bagi o plajă intr–un pliant, singura soluţie rămasă e aceea de a folosi o imagine cit mai bună.



Nici presa de turism nu reprezintă o excepţie de la aceste reguli, căci, oricit de mult ne va povesti un ziarist despre minunăţiile pe care le putem găsi intr–o zonă anume, nu ne vom convinge decit după ce vedem şi citeva fotografii din acea locaţie. La fel cum o ofertă a unei agenţii de prezentare a unei destinaţii nu va atrage dacă nu este insoţită de imagini convingătoare, chiar dacă locaţia este una de excepţie.



In acest context, imaginea, şi automat fotografia, capătă o importanţă primordială. Ea este cea care, in final, transformă un obiectiv turistic intr–o destinaţie cu renume mondial sau doar intr–un loc de care se bucură cei care trăiesc zi de zi acolo. Prin fotografiile de prezentare chiar şi o banală stincă poate atrage mii de turişti, sau, in situaţia opusă, monumente importante sunt lăsate in paragină. Iar pentru a exemplifica acest fapt este de ajuns o simplă comparaţie intre pliantele de prezentare sau reclamele agenţiilor turistice interne şi cele externe. O imagine buna vinde o destinaţie, chiar dacă preţul unei excursii este mare, iar zona aleasă nu este dintre cele mai spectaculoase posibile.

Iar acum, in situaţia economică in care se găseşte lumea, care işi pune amprenta asupra tuturor activităţilor umane, inclusiv a turismului, va fi nevoie de imagini şi mai bune pentru a convinge o familie să investească sute sau chiar mii de euro intr–o vacanţă.



Text: Marcella Drăgan

Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona