Sinaia "Turismul cultural si crearea retelelor de operatori culturali"
Articol
Temele aduse in discutie de revistele care au lansat dezbaterea au fost "Literatura, personalitati, locuri, peisaje", subiect prezentat de Paul Cernat, redactor–sef "Cuvintul", "Identitati si cultura locala", prezentare sustinuta de Roxana Mazilu, redactor–sef "Eu.Ro.Com", si "Locuri si imagini ale Romaniei", prezentate de Marcella Dragan, redactor–sef "Vacante si Calatorii".

La dezbatere au participat reprezentanti ai Microregiunii Bucegi, ai Muzeului Literaturii Romane din Bucuresti, Muzeului Cezar Petrescu din Busteni si Muzeului Bran, ai Primariei Rasnov, Casei de Cultura Busteni, ai Asociatiei pentru Promovarea Turismului din Brasov si ai Centrului de Studii si Cercetari in Domeniul Culturii din Bucuresti.



Lucrarile desfasurate sub aceasta titulatura au dat ocazia revistelor "Eu.Ro.Com", "Vacante si Calatorii" si "Cuvintul", publicatii care abordeaza, in maniere diferite, turismul, identitatea locala si cultura, alaturi de Agentia pentru Strategii Guvernamentale, de a descoperi experientele in turismul cultural ale operatorilor din Romania si de a gasi o viziune comuna pentru a lansa un proiect de creare a unei retele de operatori turistici culturali.

S–a cautat identificarea unui model care sa permita dezvoltarea colaborarii intre institutii si oameni si care sa sprijine calitatea evenimentelor si programelor turistice care aduc in prim–plan identitatea locala si cultura. Principalele subiecte abordate s–au referit la legatura dintre literatura, istorie literara si locuri, dar si la importanta identitatilor si culturilor locale in atragerea de turisti.

Cele mai mari probleme au fost identificate in promovarea si finantarea evenimentelor pe care le organizeaza operatorii din domeniul turismului cultural, dar si lipsa unor baze de date care sa ajute in comunicarea dintre ei, sau a unei agende culturale nationale care sa cuprinda totalitatea festivalurilor si evenimente din judetele tarii. Un alt punct care a concentrat discutiile a fost necesitatea conectarii locurilor cu povestile acestora pentru a atrage cit mai multi vizitatori.

De altfel, acest ultim subiect a devenit unul central, deoarece este nevoie de povesti pentru a putea vinde destinatiile turistice cit mai bine. Au aparut astfel diferite idei de creare a unor itinerare legate de istorii mai mult sau mai putin cunoscute, precum "Drumul Reginei", facut pentru a scurta distanta de la Sinaia la Bran, sau circuit pe urmele romanului "Ultima noapte de dragoste, intiia noapte de razboi", punctind cele mai importante batalii si locuri care au dus la Marea Unire, pentru a redestepta in tineri sentimentul national.

Pe linga problemele identificate, participantii au avut ocazia sa discute si exemple de succes, modele de localitati care au reusit sa isi creeze o identitate si o serie de programe si evenimente care sa garanteze un numar constant de turisti.

In finalul intilnirii si dupa impartasirea experientele participantilor s–au cristalizat citeva idei de prima importanta pentru turismul cultural, printre care necesitatea gasirii canalelor de promovare, conectarea locurilor cu povestile proprii pentru a le creste atractivitatea, importanta infrastructurii in facilitarea accesului la obiectivele turistice, implicarea actorilor din turism si cultura in proiecte europene si necesitatea crearii unor baze de date nationale cu retele de operatori din turismul cultural, in paralel cu o agenda culturala nationala care sa orienteze turistii spre locatii atractive, in functie de sezon.



Text: Marcella Dragan
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona