Cuvinte despre turismul romanesc
Articol
Premiantii Gazetei TTR vorbesc despre turismul intern, cu probleme si sperantele lui, raspunzind astfel intrebarilor adresate de redactia "Vacante&Calatorii".

1. Cum ati caracteriza turismul romanesc in acest moment?

2. Care considerati ca sint principalele puncte forte, dar si problemele, in promovarea Romaniei pe piata turistica?

3. Care credeti ca ar fi o posibila solutie?

4. Prin prisma experientei dumneavoastra in acest domeniu, cum va evolua turismul romanesc?



Vlad Gheorghe Oprea

Primar Sinaia

1. In momentul de fata, turismului romanesc ii lipsesc sursele de finantare pentru diversele proiecte propuse de autoritatile locale, precum si parteneriatele public–private menite sa asigure o dezvoltare durabila.

Romania dispune de un potential turistic valoros, ce a oferit posibilitatea dezvoltarii sale ca destinatie turistica. Cadrul economic, social si politic a influentat atit pozitia Romaniei pe piata turistica internationala, cit si importanta turismului ca sector economic.

Valea Prahovei a cunoscut in ultimii ani o dezvoltare turistica accentuata si cind spun asta ma refer la cresterea numarului unitatilor de cazare, a caselor de vacanta, si odata cu acestea a fluxului de turisti sositi in numar mare in toate cele patru anotimpuri. Cadrul natural deosebit si distanta mica fata de Bucuresti au permis cresterea capacitatii salilor de conferinte si dezvoltarea turismul de afaceri si evenimente.

Bineinteles ca nu pot vorbi despre turism fara sa fac referire la Sinaia, care reprezinta una dintre cele mai cautate destinatii pentru petrecerea vacantelor si pentru organizarea conferintelor si simpozioanelor la nivel national si international. Domeniul schiabil sinaian fiind singurul domeniu de altitudine amenajat din Romania, unde sezonul de schi tine peste sase luni, atrage un numar mare de turisti si ofera posibilitatea organizarii multor competitii.

2. Diversitatea potentialului turistic natural, a reliefului, a florei si a faunei, existenta unui patrimoniu cultural–istoric bogat si traditia in domeniul turistic sint doar citeva dintre punctele forte in promovarea Romaniei ca destinatie turistica. Multiplele forme ale turismului ce se pot practica pe parcursul intregului an, capacitatea mare de cazare, in diverse structuri de primire a turistilor si evenimentele culturale sint, de asemenea, puncte tari ce pot fi promovate.

La capitolul probleme in promovarea tarii noastre pe piata turistica as incepe cu infrastructura in transport care este inadecvata, drumurile nemodernizate si lipsa autostrazilor nu fac decit sa descurajeze turistii. De asemenea, calitatea serviciilor este slaba, iar costurile acestora sint mari. Lipsa unor oferte turistice complexe care sa cuprinda si agrement pentru toate anotimpurile constituie punctul slab al turismului romanesc.

3. Cu siguranta, intocmirea unor proiecte viabile in vederea atragerii de fonduri europene si a unor investitori reprezinta o solutie pentru dezvoltarea si promovarea turismului.

Dezvoltarea pachetelor turistice: circuite, ecoturism, agroturism, sporturi montane si folosirea resurselor naturale pentru dezvoltarea unor parcuri de agrement pot veni in sprijinul promovarii unui turism competitiv.

Totodata, o alta oportunitate ar fi o mai mare implicare a patronatelor din turism in promovarea activitatilor turistice.

Turismul este atit in prezent, cit si in viitor, principala directie de dezvoltare a orasului Sinaia. Pentru o promovare mai intensa a orasului am decis ca anul acesta sa participam, impreuna cu agentii economici din turism, la cele mai importante tirguri de specialitate.

Inca de la inceputul celui de al doilea mandat de primar, am tinut sa infiintez la nivelul Consiliului Local Sinaia, Comisia de Turism. Aceasta tine permanent legatura cu agentii ecomonici din turism si ii sprijina in activitatea lor.

4. Imi este destul de greu sa ma pronunt asupra evolutiei turismului romanesc, mai ales in aceasta perioada de criza. Totusi sint optimist si consider ca Ministerul Turismului, nou infiintat, va sprijinii in demersurile lor administratiile publice locale din zonele turistice de interes national.

Dezvoltarea unui brand de turism national va evidentia turismul romanesc, iar dezvoltarea unui brand local va asigura orasului Sinaia, recunoasterea sa pe plan inernational.

Implicarea tuturor autoritatilor abilitate in buna organizare a Festivalului Olimpic pentru Tineretul European din 2013 constituie o oportunitate pentru promovarea Romaniei ca destinatie turistica.



Florin Sfarlea – Malta

1. Turismul romanesc in momentul de fata este in curs de maturizare, atunci cind ar trebui sa se ia o decizie majora asupra directiei in care sa se indrepte, este in momentul in care are potentialul de a creste foarte mult sau, dimpotriva, sa se prabuseasca datorita unor alegeri mai putin reusite.

2. Punctul forte este chiar Romania – o tara minunata cu multe lucruri de oferit, cu locuri unice in lume –, iar principala problema a promovarii este chiar lipsa acesteia (poate pina anul acesta cel putin) si atitudinea oamenilor direct implicati – hotelierii. In continuare mergem pe ideea ca totul este minunat, nu mai trebuie schimbat nimic si, mai ales, putem mari preturile in mod constant an de an fara insa a investi in infrastructura.

3. Din pacate totul se invarte in jurul banului. Solutiile ar fi investitiile in ceea ce avem ma refer la litoral, in special la si promovarea noilor conditii. Putem investi in litoral asa cum s–a facut in agroturism si a functionat, iar apoi vom putea sa ne aliniem cu orice alta destinatie europeana si din punct de vedere calitativ: momentan, avem doar tarife occidentale nu si servicii, dar eu cred ca putem mult mai mult, mai ales ca avem si cu ce.

4. Daca se vor lua masurile potrivite, cum se pare ca s–ar incepe, eu spun ca este bine.



Hakki Yuksel Presedinte AliBAba Tour

1. In acest moment, turismul romanesc incearca sa se redefineasca,avind in vedere conjunctura actuala.

2. Punctele forte ar fi Minastirile din Moldova, Delta Dunarii, zona Maramuresului, statiunile balneoclimaterice. In ceea ce priveste punctele slabe, aici s–ar numara infrastructura, baza hoteliera si serviciile mediocre.

3. Elaborarea unei legislatii coerente si riguroase pentru reglementarea activitatilor de turism atit in domeniul hotelier, cit si in cel al agentiilor de turism si tour operatoare, elaborarea unei politici de stat in domeniul turismului, obligatorii pentru toti agentii economici indiferent de capital, promovarea agresiva si punctuala a produsului turistic romanesc.

4. Sper din tot sufletul intr–un ritm cit mai rapid, care ar fi in beneficiul agentilor economici din domeniu.



Marius Nicolae – Hotel Costinesti

1. Destinatiile sint inedite, problema este la servicii, acestea fiind de slaba calitate, bineinteles nu peste tot!

2. As completa raspunsul de la prima intrebare cu faptul ca noi am putea transforma acele servicii, care acum sint o problema, intr–un punct forte.

3. Solutia pleaca de la faptul ca trebuie odata sa ne aliniem si noi la standartele europene sau cel putin sa incercam acest lucru. Gradul de civilizatie si modul de gandire (educatia) sint foarte necesare pentru dezvoltarea turismului in Romania.

4. Daca se vor respecta lucrurile mentionate anterior, cu siguranta situatia se va remedia, chiar va evolua cosiderabil!!!



A consemnat Marcella Dragan
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona