Produse turistice de viitor
Articol

Este acceptabil sa nu existe la nivel public constiinta tuturor posibilitatilor de productie si comercializare din industria turistica. In fond, e problema celor platiti sau a celor care isi propun sa cistige din activitatile respective.

Este normal ca autoritatile sa nu se substituie industriei ca atare, ca operatori. Sintem critici, in principiu, cu acestea, pentru ca asa trebuie sa fie presa. Dar, in acest caz, nu mai e problema autoritatilor centrale sau locale, dimpotriva. E de neinteles ca insisi actorii principali sa nu influenteze crearea si dezvoltarea unor produse turistice decit la nivel declarativ sau tehnic ori, cum se intimpla, sa lipseasca emulatia si creativitatea ce propulseaza si dezvolta un domeniu. Abordarea este strict din perspectiva serviciilor sa spunem cu multumire , de cele mai multe ori, de calitate. Dar preocuparea pentru conceperea si realizarea produselor turistice este rareori constientizata.

Sa luam exemplul turismului de conferinte si congrese. Cei din industria turistica asteapta sa se reverse evenimentele de acest tip din alta parte, ceilalti spun ca serviciile nu sint bune (cind vorbim de ceilalti ne referim si la organizatiile europene sau internationale). Si unora, si altora le este greu sa accepte ideea ca un produs turistic (inclusiv cel de acest tip) este articulat si include atractia continuturilor, dar si a serviciilor, a programului turistic complementar. Evident, cineva trebuie sa aiba initiativa unui program pe aceasta nisa, sa conexeze elementele care concura la intregul lant, sa lucreze integrator. Pare simplu, insa nu e asa. In general, vorbim despre un public sofisticat, de elite in ultima instanta, asadar, vorbim de un tip de programe pretentioase si specializate, cu consecinte imediate, pe termen mediu sau lung. Asta presupune ca aceia care se vor implica in dezvoltarea unui astfel de demers sa treaca de zona tehnica (a sonorizarii sau a cateringului) in cea de continut realist si consistent, de conexiune a potentialului uman din tara noastra cu cel din zona, continent, lume. Vorbim de un domeniu cu granite fluide, cu multe ramificatii si posibilitati de evolutie. Putem argumenta cu exemple celebre, dar si cele mai putin spectaculoase sint la fel de importante. In fond, traim intr–o lume a comunicarii, iar evenimentul direct, intilnirile fata in fata nu vor fi inlocuite de cele virtuale, ci doar se vor completa. Ar fi antrenati intr–o activitate practica – benefica lor si societatii – mediile academice si culturale, profesori, studenti, elevi, cercetatori, specialisti din diverse domenii, organizatori de evenimente, reprezentanti ai comunitatilor etc. Un domeniu fertil, care–si asteapta promotorii.



Redactia
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona