Unicitate
Articol

Credinciosi programului nostru initial, continuam sa aducem in spatiul turismului abordari si materiale capabile sa dezvolte intrebari si reflexii asupra calatoriei, ca mijloc de neinlocuit in formarea si devenirea umana, reper major in raportarea omului la natura si lumea inconjuratoare.

Armonizarea naturii si cerintelor umane cu industria turistica reprezinta adevarata provocare a momentului, influentata de mutatiile rapide din lume, de procesul globalizarii, de internet etc. Paradoxal (sau poate nu), aceste procese, care rascolesc si modifica iremediabil lumea, stimuleaza identitatile de toate felurile (locale, regionale, nationale, etnice, profesionale etc.), iar contactul nemijlocit, experienta directa, trairea puternica vor face diferenta in alegerea programului turistic. Militam astfel pentru promovarea unei idei simple: unicitatea. Puterea produselor turistice este data de calitatea oamenilor implicati in fenomen, mai mult decit resursele materiale. Asteptarile create din cliseele arhicunoscute (infrastructura proasta, indeosebi) trebuie inlocuite urgent de concentrarea pe pregatirea, formarea si folosirea indrazneata a inteligentei si harniciei oamenilor, pe intelegerea turismului ca un fenomen complex, in care se aduna, deopotriva, elemente antropice si naturale, iar valorificarea finala este consfintita de experienta umana directa.

Influenta mondializarii sau, dupa caz, a integrarii europene nu poate fi nici subestimata, nici evitata. Trebuie, dimpotriva, folosita. Daca un produs oarecare este rodul unor activitati fara spiritus loci, turismul reprezinta, prin excelenta, acces la identitate si unicitate. Iar lumea creste si infloreste din calitatea acestora. Coagularea energiilor creatoare constituie adevarata valoare a demersurilor sociale, politice sau culturale pentru perioada urmatoare. Stim ca lumea nu va mai fi la fel ca inainte de criza. Am intrat intr–un proces de reformulare fara cale de intoarcere. Avem o sansa uriasa sau raminem blocati in demersuri sterile, de care nimeni nu are nevoie. Si in acest numar gasim suficiente motive de optimism. Gasim, mai ales, argumente pentru potentialul uman. Emulatia necesara in turism si valorificarea acestui potential le revin celor care si–au legat viata si cariera de acest domeniu.



Redactia
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona