Romania, pe harta turismului profesionist
Articol

Privita de la inaltime, Romania este un paradis turistic. Observatorul poate zari astfel culmile muntilor incarcati de zapezi si aventuri si se poate adinci nostalgic in valurile marii. Nu poate fi uitata posibilitatea acestuia de a fotografia agitatia pelicanilor lacomi din Delta Dunarii sau de a se pierde printre peisajele unei naturi salbatice si, in acelasi timp, istorice.

Surpriza care ii asteapta pe turistii ce se aventureaza pe aceste meleaguri este aceea ca magia nu dispare la un contact direct cu locurile deosebite ale tarii, ci se continua in acelasi registru, al unicitatii. Cu toate acestea insa, chemarea exploratorilor acestor tinuturi trebuie sa aiba ecou pina in cele mai indepartate colturi ale lumii, iar pentru aceasta este nevoie de un efort al factorului uman implicat in promovarea produselor turistice ale Romaniei. Turistul anilor 2000 nu mai cauta doar un pat pentru odihna si un televizor in camera, ci experiente unice si, mai ales, trairi irepetabile.

De aceea, revista Vacante & Calatorii decide sa se implice in sustinerea unor proiecte menite sa valorifice potentialul turistic al Romaniei, adresindu–se unui public–tinta adunat laolalta de un singur numitor comun: pasiunea pentru turism. In paginile publicatiei veti regasi atit promovarea avizata a celor mai frumoase destinatii turistice din tara, cit si informatii despre noutatile si inovatiile din acest domeniu, toate orbitind in jurul aceluiasi nucleu: identitatea turistica nationala.

Turismul nu se reduce doar la durata, costul si atractiile principale ale sejurului, ci implica o adevarata lume a promovarii produselor turistice, unde fiecare agent din acest domeniu isi are sarcinile si targetul bine definite. Pentru a putea deveni cetatean al acestei lumi si pentru a te integra este nevoie sa devii cunoscator. Turismul global a ajuns deja la un alt nivel al promovarii si al relatiei cu turistul–client, iar romanii au nevoie sa opreasca aceasta "saritura pe virfuri", pentru a atinge aceasta "fata morgana", careia i se mai spune si succes, pentru ca, astfel, clatinindu–se in bataia vintului, nu vor putea gasi stabilitatea.

Romania turistica a obosit sa se mai ascunda dupa clisee si prejudecati, nu mai cauta supravietuirea in ghidurile lumii, ci excelenta. De aceea, are nevoie de oameni pregatiti, carora sa le pese de imaginea turismului romanesc la nivel local, national si global, si nu numai de valoarea profitului lunar.

Indraznim sa afirmam ca publicatia noastra va participa activ la scuturarea colbului de pe umerii atractiilor turistice nestiute ale tarii, promovind respectul fata de asteptarile turistului si o noua viziune asupra a ceea ce inseamna sa fii profesionist in turism.



Aurel Borsan
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona