Argumentele pentru un turism performant
Articol

e agenda publica, discutia despre turism se axeaza numai pe mari investitii (autostrazi, constructii de noi cladiri–mamut, un stadion, o sala polivalenta, o statiune noua etc.). Iar dezbaterile sunt, in general, despre cat a costat, cine a furat, despre utilitatea investitiei etc., discutii interesante, dar cu impact zero pentru turism.

Anul acesta, o astfel de investitie–mamut si–a aratat roadele. Bucurestiul a fost gazda finalei Europa League. Tot orasul era imbracat in alb–rosu (culorile echipamentelor finalistelor), dar mai ales era extrem de aglomerat. Timp de doua zile, peste 50.000 de oameni au venit in Capitala pentru a sarbatori acest mare eveniment sportiv. Pacat insa ca Micul Paris nu i–a intampinat cu nimic pe acesti turisti. Nu au fost niciun eveniment special organizat la nivelul orasului. Fiecare comerciant facea ce putea pentru a–si vine marfa cat mai bine si atat. Numai Primaria statea linistita, in loc sa le dea spaniolilor motive suplimentare de a–si cheltui bani si de a–i face sa revina in tara noastra. Acesta ar cam fi unul dintre cele mai mari minusuri ale turismului romanesc: lipsa programelor. Cu acesta ar trebui sa se ocupe, urgent, Ministerul Turismului si birourile de turism existente in cadrul primariilor sau al consiliilor judetene.

Ce s–a intamplat pan acum? Toate strategiile de dezvoltare locala sau judeteana in domeniul turismului din anii trecuti vorbeau numai despre investitii–mamut (infrastructura, modernizare etc.), dar nimeni n–a pomenit nimic despre programe. Nimic despre cum valorificam toate aceste investitii de zeci si sute de milioane de euro.

Prin Programul Operational Regional putea fi rezolvata o parte din aceasta problema, acesta finantand crearea de noi produse turistice. La Targul de Turism de anul trecut, ce s–a desfasurat in Bucuresti, ma asteptam sa vad noile produse turistice dezvoltate prin POR. Dar n–am vazut. Am vazut doar lacuri amenajate frumos. Si, daca tot am adus vorba despre fondurile europene, macar o parte dintre evaluatorii proiectelor trebuie sa stie cate ceva despre turism. Iar in cazul amintit, macar definitia unui produs turistic si, in general, oamenii care lucreaza prin birourile de turism ale diverselor autoritati locale, ar trebui si ei mai bine pregatiti. Dar deja discut despre de acum celebrul POSDRU.



Redactia
Optiuni
• Printeaza articol
• Oferte in acesta zona