You are currently viewing Turismul responsabil în România. Poveștile noastre în cadrul Târgului de Turism al României

Turismul responsabil în România. Poveștile noastre în cadrul Târgului de Turism al României

Turismul responsabil este un concept lansat în 2002, prin Conferința Internațională asupra Turismului Responsabil al Destinațiilor, la Cape Town. În România a ajuns pe agenda publică în urma Forumului Internațional pentru Turismul Responsabil, organizat anual de Fundația Amfiteatru începând cu anul 2012. Evenimentul nostru a devenit în timp recunoscut la nivel internațional, iar la ediția din 2018 l-a avut ca invitat pe Harold Goodwin, inițiatorul conceptului lansat la Cape Town.

A venit, iată, momentul pentru ca – alături de (și cu sprijinul) Romexpo – cel mai important eveniment al turismului românesc – Târgul de Turism al României, să găzduiască o serie de evenimente dedicate turismului responsabil.  

Prin definiție, turismul responsabil cuprinde orice formă de turism care răspunde nevoilor de călătorie și petrecere a timpului liber, într-o manieră responsabilă, având un impact pozitiv atât asupra mediului înconjurător, cât și asupra economiilor și comunităților locale, prin protejarea și conservarea ecosistemelor din zonele respective și generarea, în același timp, de venituri și locuri de muncă pentru aceste comunități.

Se vorbește de mult timp despre potențialul turistic imens al României, dar poate că anul 2019 ar fi unul bun pentru a acorda atenția cuvenită principiilor care pot servi drept pilonii unei strategii de dezvoltare durabilă, pe termen mediu și lung, prin și pentru turism. Cu atât mai mult cu cât există o serie de exemple ce dovedesc că turismul responsabil este o soluție nu doar validă, ci imediat aplicabilă:

Viscri – de la sat părăsit la atracție turistică. Viscri a devenit un brand prin muca depusă de Mihai Emiescu Trust și echipa condusă de Caroline Fernolend. Modelul a fost deja replicat cu succes în alte câteva zone – Criț, Biertan, Alma Vii, Malancran.

Mai multe detalii aici: http://www.turismulresponsabil.ro/caroline-fernolend-am-reusit-sa-schimbam-mentalitatea-oamenilor/

Parcul Natural Văcărești – primul parc natural urban din România. Un fost lac de acumulare abandonat transformat de natură într-un areal locuit de păsări (peste 95 de specii), animale acvatice, mamifere și o diversitate de plante. Cu o valoare deosebită a biodiversității Parcul Natural Văcărești este în prezent un loc de cunoaștere a naturii pentru bucureșteni și turiștii de pretutindeni.

Mai multe detalii aici: http://merg.in/de-povestit/interviuri/cristian-lascu-dinspre-om-inspre-natura-6295.html

Se dezvolta tendința, mai ales în rândul publicului educat, de a cumpăra produse specifice turismului responsabil, stimulată de apariția și consolidarea unei categorii de întreprinzători responsabili, care includ în produsele și serviciile lor identități și valori locale.

Cu prilejul desfășurării Târgului de Turism al României, ediția de primăvară, care va avea loc în perioada 21-24 februarie 2019 la Romexpo, Fundația Amfiteatru organizează, împreună cu partenerii Vacanțe&Călătorii și România Pitorească, conferința Turismul responsabil în România: poveștile noastre în cadrul căreia vor fi susținute prezentări ale antreprenorilor și reprezentanților organizațiilor/autorităților care au adoptat principiile turismului responsabil în demersurile lor.

Evenimentul va avea loc în data de 22 februarie, interval orar 14:30-16:30, în sala Madgearu, pavilion B3.

De asemenea, vom fi prezenți  cu standuri și conținut divers (Salonul Național de Fotografie Turistică – SNFT, gala premiilor SNFT, lansări și prezentări de carte, dezbateri) pe toată durata Târgului de Turism. În cadrul evenimentelor vom avea invitați specialiști din domeniul turismului responsabil și industriilor creative, reprezentanți ai autorităților publice, autori ai publicațiilor de călătorie și turism și nu numai.

Am pornit, împreună cu Romexpo, de la ideea că a venit vremea ca și la un astfel de eveniment să afirmăm identitățile ca vector al dezvoltării comunităților și să aducem pe agenda publică  importanța conținuturilor pentru produsele turistice.

Descarcă programul (*programul poate suferi modificări)